Ana Sayfa Veysel Polat’ın gazetelerinin sinsi tuzağı

Veysel Polat’ın gazetelerinin sinsi tuzağı

GAP Gündemi Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Şeker; www.sanliurfa.com sitesine attığı haberleri diğer gazetelerde siteden alıp yayınlanmasını takip edip, daha sonra da patronu Veysel Polat Güneydoğu, Bugün, Reha, Adalet, Halkınsesi, Urfa Haber ve Haber Aktif Gazeteler hakkında beni haberlerimi çaldı diye mahkemeye verdiği ortaya çıktı.

Giriş Tarihi: 1 Ocak 2014 Çarşamba 00:00
Veysel Polat’ın gazetelerinin sinsi tuzağı

GAP Gündemi Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Şeker; www.sanliurfa.com sitesine attığı haberleri diğer gazetelerde siteden alıp yayınlanmasını takip edip, daha sonra da patronu Veysel Polat Güneydoğu, Bugün, Reha, Adalet, Halkınsesi, Urfa Haber ve Haber Aktif Gazeteler hakkında beni haberlerimi çaldı diye mahkemeye verdiği ortaya çıktı. Davaların bugünlerde sonuçlanması bekleniyor.

Olay Vali Yardımcısı Yıldıray Malgaç’ın önceki gün site hakkında yaptığı açıklamanın GAP Gündeminde yayınlanması ve açıklamanın dışında site ile ilgili yorum yapılması üzerine www.sanliurfa.com internet sitesinde GAP Gündemi gazetesine verilen cevap ile ortaya çıktı.

İşte açıklama; Yazmayacaktık ama öyle bir haber yazmış ki, duramadık. GAP Gündemi Gazetesinden bahsediyoruz. GAP Gündemi Gazetesinden İbrahim Şeker’de SANLIURFA.COM editörleri arasında yer alıyordu.  Aslında bugün epey bir hit almıştık. Günlük 450 bin tıklanma sayısı bugün 3 saat içinde 1 milyonu aştı. SANLIURFA.COM yeni ne yazmış diye girenler hitimizi arttırıyor.  

O editör yaptığı haberleri çok okunuyor diye önce SANLIURFA.COM’a ertesi gün kendi gazetesinde kullanıyordu. Tabi yine hiç kimsenin onayından geçmeden haberlerini SANLIURFA.COM aracılığı ile dünyaya yayıyordu. Her haberi de böyle Yıldıray’ın cevabi gibi ses getirince kendilerine şirin göründü site. Bu editörlük yaklaşık 2 yıl sürdü. Ta ki GAP gündemi “Benim haberlerimi çalıyorlar.” deyip mahkemeden para kokusunu alıncaya kadar. Şanlıurfa’da o yıllarda bulunan 10 gazete SANLIURFA.COM’dan haberleri kullanarak gazetelerini çıkarıyorlardı. Her haberin telif hakkı kanunen 20 bin YTL.  Günde 2 haberini SANLIURFA.COM’a atan o editör ayda 60 haber atmış oluyordu.  Bu haberlerden dolayı dava açsa 1 trilyon 200 milyar para ediyor. Elbette GAP Gündemi her gazeteden 150-200  bin YTL alabiliyordu. Davanın her aşaması GAP gündemi lehineydi. Ama bu kadar parayı verecek gazete yok ki Urfa’da. Gazetelerle masaya oturacak, uygun fiyatla gazetelerle anlaşacak böylece SANLIURFA.COM’dan haber alan gazetelere ağabeylik yapmış olacaktı. Tam bir ağır abi edası. GAP Gündemi “Benim haberlerim” diye mahkeme yoluna düşerken haber ekleme ve silme yetkisine sahip editör İbrahim Şeker SANLIURFA.COM’a attığı haberleri 1 gecede silmişti. Gazete sahipleri SANLIURFA.COM’a müracaat  edince GAP Gündeminin hesabı çarşıya uymadı.  

Site her gün yedek aldığı için 1 gecede silinen yedekler tekrar geri yüklendi. GAP Gündemi kazdığı kuyuya kendisi düştü. Böyle bir şeyin olabileceğini akıllarının ucundan bile geçirmiyorlardı. Haberlerde kullanılan fotoğraflar GAP Gündeminde siyah beyazken, SANLIURFA.COM’da 1 gün önce yayınlanan haberlerin fotoğrafları renkliydi. Para hırsı mahkemede hüsranla sonuçlanan GAP gündemi o günden beri SANLIURFA.COM’un adını bile ağzına almadı. Çünkü midyata giderken evdeki pirinçten de olmuştu. Planları suya düştü. O kadar verdikleri mahkeme harcıda boşa gitti.

İşte “Haberlerimiz çalınıyor” yaygarası koparan gazete bir gün kendisi haber hırsızı oldu.Geçen yıl sadece SANLIURFA.COM’da yayınlanan uçak kaçıran korsanın Türk bayrağı önündeki fotoğraflı haberi  sitemizden çalan gazete, haberin içinde www.sanliurfa.com yazısını “Bir yerel site” olarak değiştirmiş, Fotoğrafta bulunan SANLIURFA.COM yazısını fotoğrafın üstünden silerek GAP Gündeminde yayınladı.

Aynı fotoğraflı haberi Hürriyet, Milliyet, Zaman, Posta Kanal D, Doğan Haber ajansı,Cihan Haber Ajansı, İHA gibi milyonlarca kişi tarafından izlenen ulusal basın SANLIURFA.COM sitesinin adını kullanarak haberi  verirken, GAP Gündemi gibi günde yaklaşık 200-300 kişinin okuduğu gazetenin SANLIURFA.COM ismini kullanmaması kuyruk acısı olarak akıllara geliyor.

GAP Gündeminin iftiraları bu kadar sınırlı değil. Sitenin sahibinin Ahmet Bilgin adında bir ermeni olduğunu dile getirmesi trajikomiktir.

Bazı kişilerin İnternet sistemini akılları alamıyor. Gazeteciliği para kazanmak için yapınca ufukları da daralıyor. Masa başında gelene ağam gidene paşam o davette o yemekte o sırada gezen gazetecilerin dar görüşleri Şanlıurfa’nın basınında duran bir kamburdur. 1999 yılında kurulan SANLIURFA.COM her geçen gün büyümeye editör ve yazar kadrosunu genişletmeye devam ediyor. Bugün Wikipedia, Youtube, yahoo, google gibi sitelerde aynı sistemle çalışıyor. Şanlıurfa gibi bir yerde kolektif çalışmanın ne demek olduğunu bilmeyenler SANLIURFA.COM sistemini çözemediler 50 yıl geçse de çözemezler. Gap gündemi sahte dediği sahibi Ahmet Bilgin, mahkemelerin başladığı dönemlerde Fransa’dan mahkemeye ve savcılığa mektup göndererek stupidpresedent sitesini örnek göstermiş, Avrupa da “Afyon’un kaymağı’da güzeldir.” sözü ile sitenin ve içerik sağlayıcının cezalandırılamayacağını ifade etmişti.

Şeyhmus Günaydın kaymakamlık yaptığı küçük bir ilçede, Vali Muzaffer Dilek’te valilik yaptığı Afyon’da dava açmayı uygun görmüş, buna rağmen her iki dava da Yargıtay’dan bozulup gelmiş ve SANLIURFA.COM aklanmıştır.

GAP Gündemi bunu bildiği halde iftirasını bu konuda da gazetesinde sürdürmüştür. Peki tencerenin dibi kara senin ki benimkinden kara sözü ancak bu kadar uyar.

Şanlıurfa’da başarılı bir belediye başkanı geldi. Başkan Ahmet Eşref Fakıbaba Şanlıurfa’daki belediyecilik çıtasını yükseltti. Büyük şehirlere gidenler “Urfa buradan güzel” diyerek hizmet anlayışını takdir etti.

GAP gündemi yaptığı yalan yanlış iftiralarla Belediye başkanına tazminat ödemeye mahkûm edildi.

GAP Gündemi böyle işlerle neden vakit öldürüyor bir grubu hedef alıyor diyeceksiniz? Çünkü kendisinde yazan bir yazarın eşi Valilikte İl basın Müdürü Vekili, Valilik yine işini gücünü bırakarak Ajansları, genel müdürlerini arayıp “Lütfen bu yazıyı yayınlayın” demesi size komik gelebilir ama bu Şanlıurfa’nın kimin elinde olduğunu görebilmenizi sağlıyor.

Şimdi bayram değil seyran değil bu GAP Gündemi neden SANLIURFA.COM’u öptü diye soracaksınız elbette.

Kuyruk acısı başka ne olabilir ki?

Ahmet Bilgin diye imza koymayacağız, SANLIURFA.COM editörleri olarak imzamızı atıyoruz.

Haberciliği para için yapmayan tek site SANLIURFA.COM etkisinden aldığı güçle yoluna devam ediyor. Herkes bedava veriyor haberlerini işte onlarda bunu kabullenemiyorlar. Neden SANLIURFA.COM? Diğer sitelerin günlük hiti 5-6 bini bile bulmazken, SANLIURFA.COM günde 500 bin kez tıklanıyor. Yaptığı her haber olay oluyor. Google 1. diyor. Alexa birinci diyor. Haberleri ulusal sitelere kaynak oluyor. Bugün bu siteyi eleştirenler her gün 2-3 defa bu sitede ne var diye girip haberleri merkezinden okuyorlar. Onlar peşimizden nal toplarken biz Üsküdar’ı geçiyoruz. Her haberi atlarken bile SANLIURFA.COM’un son dakikasını takip ediyorlar.

Bazı gazeteciler dalkavukluk yaparken SANLIURFA.COM haber yapıyor. Bir Vali rüzgar gibi geçti. Sabahın sekizinde köyleri dolaşan Şemsettin Uzun basınla pek bir araya gelmezdi. O kadar çok basına malzeme olacak haber konusu vardı ki. Şanlıurfa’nın çalışan ve  sahada olan  basını haber yapmadı. Tek kötü haberini bulamazsınız. Çünkü Şemsettin Uzun Şanlıurfa için çalışıyordu. O burada 3 yıl kalsaydı bu dağların hepsini ağaçla donatır, susuz yolsuz köy kalmazdı. Biz Vali Uzun’un Şanlıurfa’ya hizmet etmesi nedeniyle aleyhinde tek kelime yazmadık. Basit sorunlarla Urfa’nın hizmet almasına engel olamazdık. Tayini çıkartanlara hesap sorduk. Magazin yapmıyordu iş yapıyordu. Magazin yapan açılışlarda sirklerde, dondurma salonlarından başka bir yerde görünmeyenler de magazin haberlerine giriyorlar. Komiklik olsun, iş olsun, çok okunsun diye haberleri yapılıyor. İşte bizim haber yapma mantığımız. Urfa hizmet bekliyor. Biz hizmet ediyoruz. Sizde var mısınız? SANLIURFA.COM haklıysa sonuna kadar gider. Ama haksızlık yaptığı konuda olabilir erdemlidir özür diler.

Kısa Not: Az önce GAP Gündemi sitesinde Veysel Polat’ın yazısını okuduk, 10 Eylül’de Urfa sorunlarını yazmış. Vali bey bu yazıyı okmuş mu acaba?

 

Şanlıurfa Günceli Facebooktan takip etmek için Tıklayınız

Şanlıurfa Günceli Twitterden takip etmek için Tıklayınız

 

YORUMLAR
Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.
Bu Kategorideki Diğer Haberler
Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık